Relațiile socio-afective din mediul educațional românesc


 

cop 1 coste

 

Titlu: Relațiile socio-afective din mediul educațional românesc

Autor: Monica Coste

Domeniu : Științe ale Educației

Colecție: Biblioteca de cercetare

ISBN : 978-973-125-425-8

Pagini: 189 pag.

Format: 16×24 cm

Anul publicării: 2014

Preț: 16,5 RON

Comandă

 

Prezentare carte

Volumul Relațiile socio-afective din mediul educațional românesc. Influența lor asupra alegerilor profesionale ale elevilor propune o radiografie a climatului socio-afectiv existent în mediul educaţional formal românesc și analizează în manieră interdisciplinară rolul factorilor socio-afectivi în alegerea profesională a elevilor. Cuprinzând o cercetare relevantă, lucrarea facilitează latura operațională a cunoașterii psihosociologice a mediului educațional și valorifică cele mai consistente repere teoretice din domeniul tematic la care se referă. Astfel, cartea parcurge, într-o manieră critică, topica orientării școlare și profesionale și reunește delimitările conceptuale și exigențele specifice contextului interacțiunii umane, raporturile simbolice în structura clasei prin intermediul testelor sociometrice cu cele mai importante descrieri ale profilului profesorului de liceu în termeni comportamentali. Toate aceste elemente și problematizările realizate pe parcursul textului sporesc caracterul aplicativ al informațiilor incluse în lucrare, volumul constituind un îndreptar util pentru viitorul psiholog și dascăl.

 

 

Prezentare autor

Monica Coste este lector universitar doctor în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universităţii de Vest din Timișoara. A absolvit Facultatea de Sociologie și Psihologie a Universității de Vest din Timișoara, cu diplomă de licență în Psihologie, și are un masterat în Științele Educației, două masterate în Sociologie și diplomă de doctor în Sociologie. A elaborat numeroase studii şi articole, publicate în reviste naţionale şi internaţionale: Teacher’s Image in Student’s View. A Social and Affective Interactional Approach within the Educational Environment, în „European Review of Applied Sociology” (2013), The Social and Relational Dimension of Classroom Learning Environment in High Scholl Student’s Perception, în„Journal of Educational Sciences” (2013), Is Attitude Toward Self Essential to Increasing/Decreasing School Performance?, în „European Review of Applied Sociology” (2014). A publicat cartea de specialitate: Psihologia adolescenților, tinerilor și adulților – ghid practic pentru seminarul, cursul Psihopedagogia adolescenților, tinerilor și adulților, Editura De Vest, Timișoara (2014). Domenii de interes: Psihologia educației, Psihologia adolescenților, tinerilor și adulților, Sociologia educației.